Sült pulykaszárny tejszínes gombás tésztával (ma találtam rá erre a posztra a vázlatok között, cirka 5 éves :D)

Vasárnapi ebédnek is beillene ez az étel, de mivel bármelyik pillanatban érkezhet a trónörökös, nincs várakozási idő minden finomságot azon nyomban el szeretnék készíteni. 🙂 Így egy fennséges szombati ebéd lett belőle.
A pulykaszárnyat megmostam, megsóztam, mindkét oldaláról hirtelen megpirítottam, és alufólia alatt 3 gerezd fokhagyma társaságában puhára pároltam. A kiengedett levéből és zsírjából elvettem egy kicsit, ízesítettem sóval, borssal, pici őrölt köménnyel, pirospaprikával, mézzel és ezzel a páccal bekentem a húst. A méztől finoman karamelizálódott a bőre. Ínycsiklandóra sikerült.
Míg a hús sült addig megpucoltam a csiperke és a laska gombát (amit a tv-ben osztriga gombának hívtak az angolok, és ez nekem újdonság volt :)). Hagymán megpirítottam egy fej fokhagymával, megsóztam, megborsoztam és felöntöttem húsleves alaplével. Be nem takartam, mert úgy hallottam, hogy a gombát nem szabad letakarni.
Miután megpuhult, felöntöttem kb. 1,5 dcl tejszínnel és összeforraltam.
Kifőztem spagetti tésztát, erre került egy kis gombaszósz és a csontról lemetélt husi.
Egy nagyon finom, gusztusos étel lett belőle, kibicem szerint akár étteremben is megállná a helyét. 😉

Kategória: Sütök-főzök, Uncategorized
Címke: , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás