Mexikói casserole, avagy főzzük meg amit a gyerek játszik

Az 5 éves Marci fiamat is lázba hozta a számítógépes játékok világa. Szerencsére még csak egyszerűbb játékokra kapott rá, mint pl.a főzőcskézés,(bár nagyrészt én tehetek róla, mert erősen cenzúrázom a számítógép használatot :P).
Minap apával együtt az az elvetemült ötletük támadt, hogy készítsem el azt amit ő főz. Ám legyen. Leültem, megnéztem mit is készít, aztán átböngésztem még pár receptet az interneten és összehoztam Marci segítségével egy mexikói babos, húsos ételt, a mi ízlésünkre fordítva.
Első sorban a rizst, amit nem mértem, de két csészényi tuti volt előfőztem. Nagyobb adagot készítettem, mert jöttek aznap sógornőmék is. Míg a ris főtt nem volt más dolgunk, mint apró kockákra vágni a csirkemellet, és nagy lángon lepirítani egy pillanat alatt. Ezután egy nagyobb tálban összekevertünk mindent: a konzerv tarka babot, a konzerv kukoricát, az apróra vágott piros húsú paprikát (amit Marci aprított), a lepirított lilahagymát, a csirkemellet, a paradicsompürét és a készen vásárolt salsa szószt. Mindezt ízesítettem fokhagymával, sóval, borssal.
Miután a rizs elkészült, következett a rétegezés. Jénai tál aljára ment egy adag rizs, majd erre összemorzsolt tortilla chips ( tény és való ez nem tudom mi célt szolgált, mert nagyon nem lehetett érezni az ízét, de ha már az egyik recept írta, és még volt is itthon miért ne)?! Következett a húsos keverék, ami inkább szaftos legyen, mert a rizs felszívja, erre egy jó adagnyi reszelt sajt. Nálam ez most parmezán és füstölt sajt volt. Ezután még egy réteg következett, sajttal fejezve be a tetején. Ment a sütőbe úgy fél órára, míg szépen meg nem pirult a teteje.
Nagyon finom, kicsit fűszeresebb ízvilágú a salsa szósztól. Frissen a legfinomabb, később azért elszívja a rizs a szaftot, de apósom másnap kóstolta és még így is dícsérte.

Kategória: Sütök-főzök, Uncategorized
Címke: , , , , , , , , , , , ,
Közvetlen link a könyvjelzőhöz.

Hozzászólás